Regeneracja turbosprężarki

Regeneracja turbosprężarki – Turbosprężarka lub inaczej Turbina jest jedną z bardzo ważnych elementów w naszych samochodzie, o którym dowiadujemy się w momencie kiedy ulegnie od awarii. Niestety wiele awarii jest poważniejszych niż powinna być, z racji późnego wykrycia przenosi się często na jednostkę napędową co kończy się bardzo kosztownym remontem.

Warto jest znać jakie są objawy uszkodzonej turbiny, co pozwala nam w miarę wcześnie oddać samochód do warsztatu i zminimalizować ew. koszty dodatkowe.

Najbardziej rozpoznawalne sygnały to głośna praca turbiny pod maską naszego samochodu, towarzyszy temu częste gwizdy i metaliczne dźwięki inne niż na co dzień słyszymy,  cechą charakterystyczną tych objawów są :

  • Zwiększone objawy akustyczne przy wyższych momentach obrotowych
  • Zwiększone objawy akustyczne przy obciążeniu jednostki napędowej
  • Metaliczne tarcie mechanicznych części, zgrzyty i piski.
  • Zwiększone branie oleju, albo nawet ubytek oleju i pojawienie się go w pewnych newralgicznych miejscach samochodu.
  • Brak mocy, czujemy osłabienie jednostki napędowej.

Najbardziej jednak widoczną oznaką niesprawnej turbosprężarki samochodowej   jest biały dym wydobywający się z rury wydechowej oraz zapach spalonego oleju. Nie wolno bagatelizować tak widocznych oznak, bowiem jest to już bardzo krótka droga do poważnego uszkodzenia silnika i bardzo wysokich kosztów remontu/wymiany jednostki napędowej.

 

478308_428260380602902_1388404417_o 10013395_744989688929968_1777888759507247035_o10446245_645511028877835_9118354222514747628_o10655253_656617801100491_9089806009855861278_o10900101_734509963311274_1895184589642707671_o

 

 

 

 

 

 

Montaż i demontaż turbosprężarki to wbrew pozorom skomplikowany proces, o czym wielu mechaników zapomina, a co przekłada się na niezawodny działanie zregenerowanego lub nowej turbiny. Przy tak poważnej awari są 3 możliwe warianty :

  • Wyszukanie używanej turbosprężarki i zamontowanie do naszego samochodu
  • Regeneracja uszkodzonej turbiny
  • Wymiana na fabrycznie nową turbinę samochodową.

Z tych wszystkich rozwiązań odradzamy pierwszą opcję, albowiem używane turbiny bardzo często są również na jakimś poziomie wadliwe, i niestety tutaj sprawdza się przysłowie kto płaci tanio płaci dwa razy, a kolejna ponowna awaria może być poważniejsza od poprzedniej i dosięgnąć innych newralgicznych części naszego samochodu.

Regeneracja uszkodzonej turbiny samochodowej to najbardziej rozsądne rozwiązanie, bowiem ekonomicznie dużo bardziej opłacalne niż zakup nowego, dostajemy gwarancję 12 miesięcy bez limitu kilometrów, także analiza uszkodzonej turbiny pozwoli nam odnaleźć jej przyczynę co pozwala zregenerowanej jednostce pracować niezawodnie przez wiele lat.

Wiele warsztatów samochodowych celem obniżenia kosztów a także zwiększeniem zysku, bardzo często idzie na skróty, co prowadzi do tego że Klient znów ma uszkodzoną turbinę w bardzo krótkim odstępie czasowym. Profesjonalny demontaż i montaż zregenerowanej turbiny samochodowej gwarantuje jej żywotność nawet od 100 – 200 tyś km. niestety precyzja i wiedza oraz czas aby to zrobić kosztują, tak więc zastanów się kilka razy czy najtańsza opcja nie okaże się najdroższą z możliwych.

Ważną rzeczą dla rozpoczęcia samej naprawy turbiny zaczyna się już na początku demontażu, albowiem trzeba ustalić przyczynę awarii, podstawowym jest sprawdzenie oleju, czy przewody której odpowiadają za doprowadzenie oleju i smarowanie elementów turbosprężarki są sprawne, w przypadku pominięcia tego kroku nawet nowa/zregenerowana jednostka ulegnie bardzo szybko zatarciu, najlepiej dla pewności jest wymienić przewody olejowe na nowe, również odpowietrzenie skrzyni korbowej która w przypadku awari nie odprowadzi oleju z turbiny co może powodować że z turbiny zacznie wyciekać olej który w niektórych przypadkach dostania się do jednostki napędowej gwarantuje nam uszkodzenie silnika.

Kolejnym procesem jest kompletne sprawdzenie całego układu dolotowego oraz zasysania spalin,  tutaj w standardzie sprawdzamy kontrolę przepustnicy i przepływomierza, nieodłącznym elementem naprawy jest wymiana intercoolera na nowy, jest to dodatkowy ale niezbędny koszt który jest jednak niewielką częścią całego kosztu naprawy ale niezwykle istotny, i sami producenci oraz warsztaty regenerujące nie uznają gwarancji jeśli okaże się że intercooler nie był wymieniony.

 

Przed ponownym zamontowaniem zregenerowanej/nowej turbiny koniecznością jest sprawdzenie szczelności wszystkich połączeń, wymiana zużytych uszczelek, aby niedopuścić aby do komory silnika dostał się brud lub co gorsza woda. Po każdej wymianie należy całkowicie zalać silnik nowym olejem zalecanym dla danej marki samochodowej, odpowiedni proces ponownego startu silnika pozwoli nam uniknąć zjawisko ” suchego startu” a nowa turbina będzie smarowana już od samego początku.

 

1529829_636951073067164_1450957178490147329_o 10368834_613204658775139_4968522516463702973_o883214_522978641131075_1700964834_o

965120_435508706544736_873739709_o

 

 

 

 

 

 

 

Warsztat samochodowy Automaster Warszawa Włochy oferuje kompleksowe usługi mechaniki oraz elektryki samochodowej. Warsztat powstał z połączenia pasji do motoryzacji która towarzyszy nam po dziś dzień. Staramy się do każdego przypadku podejść profesjonalnie z analizą przypadku, każda sugestia i uwagi Klienta są dla nas cenne, bowiem najważniejsze aby oddać Wam sprawne auto z gwarancją na naprawioną część. Posiadamy bardzo bogate doświadczenie w naprawach samochodowych w Warszawie, jeśli jest coś co okaże się że przekracza nasze możliwości kierujemy do specjalisty który na pewno Tobie pomoże. Jeśli czegoś się podejmujemy to zawsze z myślą aby zrobić to dobrze i porządnie, bezpieczeństwo Twoje i Twojej rodziny jest dla nas priorytetem. Każdą naprawę wyceniamy i informujemy przed naprawą, ustalamy szczegóły naprawy oraz termin oddania samochodu bo wiemy jak ważne jest to dla Ciebie. Uczciwość i przejrzystość to priorytet w naszym działaniu, u nas nigdy nie dostaniesz faktury z niespodziewanie wysoką kwotą za naprawę, zawsze wiesz co i za ile.